2015. január 11., vasárnap

Redwork hearts-Kрасная работа сердца-Roodwerk harten








Visszatértem a beígért redwork szívekkel. A legjobb barátnőm szülinapi ajándéka lett, mivel egy napon is születtünk. 
I came back with the promised redwork hearts. 
Ik ben terug met mij beloofd roodwerk harten.
Обещанный Kрасная работа сердца мое возвращение с сердцами.


2015. január 5., hétfő

Mézeskalács girland

Boldog Új Évet kívánok minden kedves barátomnak, ismerősömnek és olvasómnak. 
A varrás továbbra is az életem szerves része, bár a blogolás jó ideje kimaradt. 
Nem tudom Ti blogoltok-e még, de olyan érzésem van a facebook miatt háttérbe szorult a blogolás. 
Készültek mézeskalács figurák girlandba, valamint szíves girlandok táskák rózsával és mézeskalács díszítéssel. Természetesen sok olyat is varrtam amelyekről nem készült fénykép, hiszen amint elkészült nagy örömmel el is ajándékoztam. Hajtogattam vagy 100 db rózsát, mindegyiket sikerült elajándékozni. 
Büszke vagyok rá, hogy most karácsonykor időben elkészítettem kézzel készült ajándékaimat, amiket az ünnepek előtt mindenkinek átadtam, így nem kellett a varrással rohannom még karácsony előtt pár nappal. Viszont a marathoni takarításról nem maradtam le.

Hamarosan jövök a redwork szív girlanddal, sajnos ma már nem volt elég fény a fotó készítéséhez. 
Mézeskalács girland
Külön mézi figurák 
Mézeskalács táska
Koszorúk szalaggal, gyönggyel és felül masnival
Pasztell szív girlandok
Mobil tartóm
Jo-jós szívek

2014. június 30., hétfő

Jutalom ajándékok

Kipróbáltam gombokkal a szíveket. 
A gomb nélküliek jobban tetszenek. 
A farmer szíveken jól mutatnak az arany gombok. 
A kedvenceim. 
A macik sem maradhattak el. 
A tyúkok végleges taraja és farktolla. 

Ígéretemhez híven megmutatom a június elején készült jutalom ajándékokat. Az iskolával elmentek kirándulni Ákosék, ahol különféle ügyességi feladatokkal is meg kellett birkózniuk, oda készültek ezek a figurák. Készült még cica és liba is de azokat nem fotóztam. A pedagógusok értékelték az év végi ajándékokat és volt, aki személyesen köszönte meg nekem a kis táskát. 

2014. június 9., hétfő

Kis táskák-Little bags-kleine zakken-маленькие сумки









Ismét készültek pedagógus ajándékok, fekete, piros és kék színben 12 db. Gombok helyett rózsákkal záródik, illetve takarják el a szalag rögzítésének helyét. Megjegyzem: erre a technikára sok-sok órám ráment. Az erdei iskolába is készültek apróságok, hamarosan mutatom. 

2014. április 3., csütörtök

Tilda rénszarvasok-Tilda reindeer-rendier-Cеверный олень









Ezek a szarvasok sem úgy készültek, ahogy eredetileg van a leírás. Rájöttök miben mások a szarvasok, itt nem arra gondolok, hogy nem lett belőlük hintaszarvas?!

2014. április 1., kedd

Tyúkok-Hens-Kippen-Kурицы

Tyúkocskák, gyöngyök helyett francia csomó díszítéssel.

Az áprilisi Praktikából a farkuk is átalakítva.

Pólóanyagból készültek és a tombolán már el is keltek.

2014. március 25., kedd

Három liba-Three geese-Drie ganzen-Tри гусeй



Szerencsére hajlik a nyakuk és nem néznek egyenes nyakkal az ég felé.-Fortuntely the neck of the geese are bending and they don't look the sky with straight necks.
A középső volt a prototipus.-The middle one was the prototype.
Régóta szerettem volna már libákat is varrni, húsvétra még elkészül a többi is. Elpepecseltem velük a kicsinységük miatt, de a második darab megvarrása, már könnyebben és gyorsabban ment. 

I have been planning for a long time sewing geese. I'm going to sew more some for Easter. I was sewing slowly the first piece because there so little, but the second one was easier and quicker. 

Ik zou willen naaien ganzen lange tijd reeds, voor Pasen anderen zijn nog klaar. Ik naaide lange tijd het eerste stuk wegens dat getrokken uiters kleine, maar het naaien van tweede stuk, ging gemakkelijker en sneller reeds.

Мне понравилось бы в течение долгого времени уже шить гусей, pa Пасха другие готовы все же. Я сшил первую часть много из-за их маленькости. Но при шитье второй части, шел более легко и более быстро уже.

2014. március 14., péntek

Angry birds red and black

Angry bird red.
Rednek farktolla is van.
Angry bird black.
Blacknek a farktoll csak ráadás, eredetileg nincs.

A fiacskáim január közepén a Tescos őrületnek köszönhetően beleszerettek az Angry Birds figurákba, idejét nem tudom mikor rajongtak ennyire valamiért. Viszont 30 matrica + megvenni a termékeket, nemolcsó mulatság ezért megígértem, hogy megvarrom nekik az áhított madárkákat. Ekkor még nem sejtettem a két fiú két különböző madárért rajong. Könnyebb volt az elkészítésük mint gondoltam, kivéve a szemek és a csőr elkészítése, Ezen áll vagy bukik a dolog és itt lehet elrontani. Nem törekedtem teljesen az eredeti lemásolására, hiszen azok sem minden képen egyformák. Az elkészült figurákat nagy becsben tartják a fiúk, velük alszanak. Az  interneten keringő szabásminták imitt-amott átalakításra szorulnak.

2014. február 6., csütörtök

Internetes vásárlások tanulságai avagy tanuljunk már egy kis jó modort magyarok!!!

Ennek a cikknek az is lehetett volna a címe, hogy mindenki meghülyült vagy csak én vagyok az.

Régóta vásárolok már interneten különböző oldalakon, különféle dolgokat, ennek kapcsán sokféle embertípussal kerültem kapcsolatba. 7 év után kiakadtam a sok kulturálatlan pénzhajhász eladóra. 
- Az elsődleges: probléma a postai díjszabások pontatlan felszámítása: amikor az eladók a hasukra csapva találnak ki különféle postai díjszabásokat:
- Megkezdődik a többszöri levélváltás, mire végre sikerül tisztázni, ja ez eladó úgy gondolta mindegy mennyi a pontos postai díjszabás ő kerekített rajta, vagy a különbség az a csomagolási költség, amit nekem előzetes egyeztetés nélkül felszámolni gondolt. Ez még érthető is lenne, de ezt miért utólag közli és nem előre.  
- A másik eset: már megérkezett a termék és látom mennyibe került a postázás díja, ezek után visszakérem udvariasan az eladótól a különbözetet, majd válaszul az eladó utólag kitalál mindenféle plusz költségeket, amit még nekem kellene kifizetnem, mert a termék nem ingyen és nem véletlenül jött ám el ép és törés mentesen a postával, hanem az ő gondos csomagolásának köszönhetően és ezt fizessem ki. Ha ezt kifizettem, akkor ő is visszautalja számomra a különbözetet. Megjegyzem: Bizonyára a koszos papírdoboz és a reklámújságok sokba kerültek, plusz a ráfordított idő, hogy volt olyan szíves becsomagolni nekem a terméket, amit előre kifizettem. 
- A harmadik: már kifizettem a postaköltséget és a termék árát, ezután fejezi ki aggodalmát az eladó, hogy fog ép és törés mentesen megérkezni a termék, ennyi pénzből, ha a termékre még csomagolás is kerül. Megírtam neki remélem nem darabokban kapom meg, mert akkor a pénzem a kukába dobtam. A végén még a csomagolással együtt is olcsóbban érkezett meg a termék, mint a rajta szereplő bélyegek ára. 
- A negyedik: az eladóknak van képük olyan minősíthetetlenül mocskos termékeket postázni, hogy azonnal megbánom minek vásároltam az interneten. Sokszor a termékekről készült képeken nem jön át a ragdós kosz, és azt gondolom a kukából kiszedett terméket vettem meg. Bizonyára, ha arra is rákérdeznék a termék megvásárlásakor, hogy vajon tiszta-e, mennyire őrjöngene az eladó. 
- Még az szerencse, hogy olyan oldalon vásároltam, ahol értékelést kell adni, így az érveimre az eladó, nem mert többet kekeckedni. Valószínűleg ezt a kis stílű játékát az eladó nem csak velem szemben adta már elő és eddig sikeresen működött a stratégia. Mindenki gondolhatja, még a végén az eladó volt felháborodva és letiltott az oldaláról, hogy kerüljem el messzire. Ami teljesen összetört, ha így utólag belegondolok, mennyi retkes és koszos kacatjáról maradok le, amit megszerettem volna venni, hogy a szervezetembe "csendes lakótársakat gyűjtsek be".
- Egy olyan internetes oldalon, ahol nem értékeljük egymást, evőeszközöket szerettem volna venni a meglévők kiegészítéseként, ezért lényeges lett volna látni a mintáját. Megkértem az eladót tegyen fel róla képet, megígérte majd tesz fel róla közelebbi képeket, de most nagyon más dolga van. Megértettem vártam a képekre türelemmel, aztán megkérdezte érdekel-e még a dolog. Válasz: most nekem akadtak elfoglaltságaim, viszont ekkor és ekkor tudnám megvásárolni, de még várok a képekre, hogy egyáltalán olyan-e a mintája, amire szükségem van. Sértődötten visszaírt, ő nem várni senkire, nincsenek semmilyen képek, mit képzelek én, ha megakartam volna venni, már felhívtam volna, elmentem volna (100 km-el távolabbra) és megnézem, megveszem ennyi. Mit kell neki mindenféle hobbizó vevőkkel foglalkoznia, akik az interneten élik ki magukat és semmit sem akarnak venni csak az ő idejét lopják. Persze ilyen stílusban is meg lehet próbálni eladni a felesleges dolgainkat , de felmerül a kérdés, akkor minek árul a drága. Őt meg én tiltottam le, mert nem volt kedvem ilyen magas röptű vitákhoz.
- Az a stílus és hangnem, ahogyan ezek az eladók írásban értekeznek a leendő vásárlóikkal, finoman szólva minősíthetetlen. Mindent megengednek maguknak, azonnal vedd meg a terméket és ne kérdezősködj, ha már hiányzó vagy hiányos termékleírás szerepel a terméknél. Már pedig a gondos termék leírásnál is felmerülhetnek olyan kérdések, amik fontosak a leendő vevőnek. Ha nem történik meg villámgyorsan a vásárlás az eladók különböző indokokkal fenyegetőznek, diktálnak, jelzőket aggatnak olyan emberekre, akit nem is ismernek. Nagyképű stílusban társalognak teszik mindezt annak tudatában, hogy különben sem tudsz mit csinálni, nyeld le tőlük a békát és kész. Egy dolgot elfelejtenek a levélváltások megvannak az internetes oldaladon bizonyítéknak.

Mik a tanulságok: 
Az interneten egyszer vevők, egyszer eladók vagyunk. Legyünk rugalmasak, segítőkészek, türelmesek és ne várjunk azonnali válaszokat, amikor elküldtünk egy kérdést vagy üzenetet, nem lóg mindenki egész nap az interneten a beérkező üzenetekre várva, teljesen mindegy, hogy vevői vagy eladói státuszban van-e.
Olvassuk el figyelmesen a nekünk írt üzeneteket és ha valami nem világos udvarias hangnemben érveljünk és vitassuk meg a dolgot.
Nekem az a tapasztalatom, hogy az emberek szívesebben veszekednek interneten és SMS-ben, mint szemtől szemben, hiszen így nem kell az arcukat adni ahhoz amit művelnek. Ez nagyfokú gyávaságra és jellemtelenségre is vall.
Ha már végképp elfajult a vita akkor is maradjunk higgadtak és udvariasak, Mikszáth-i őszinteséggel és lényegre töréssel is velősen, tömören megmondhatjuk a magunkét. Innentől kezdve, ha a másik fél nem veszi a lapot az már az ő korlátoltsága. A történtek függvényében a következő lépés tűnik logikusnak: legjobb elállni a vásárlási szándéktól, mert ebből már semmi jó nem származik.

Szerintem a postai különbözet díja a nem az összeg nagyságán múlik, hogy miért kérek vissza ennyi vagy annyi pénzt. Ez elvi kérdés ennyibe került, ennyit kell fizetnem. Nálunk gazdagabb országok polgárai sem fizetnek senkinek sem 1 pennyvel vagy eurocenttel többet annál, mint amibe a termék kerül.
Azt gondolom az internetes vásárlás és a tisztességes üzletelés egyik alapszabálya, hogy a fennmaradó összeget kérés nélkül visszautalom a vevő számlájára, kivételt képez ez alól, ha a vevő kifejezetten kéri tekintsetek el ettől. Én eddig mindig így tettem, és ha én vagyok a vevő jogosan várom el ugyanezt a viselkedést a többiektől.
Ha megbeszélünk egy vásárlási időpontot a vevővel, ne zaklassuk már 2 nap múlva, hogy érdekli-e még a dolog vagy inkább tekintsünk el az üzletkötéstől, mert ez nagyfokú bizalmatlanságra vall. Hiszen bármi közbejöhet beteg a vevő vagy a családtagjai vagy éppen nincs internet közelében, bármilyen hihetetlennek is hangzik modern világunkban.
Nekem volt olyan vevőm, aki nem értette meg ne utaljon több postaköltséget, mert kevesebbe kerül a termék, de annyira félt, hogy összetörik a megvásárolt termék és darabokban kapja meg. Kínos volt időnként a levelezés, mert először nem értettem, mi is az amit nem ért. De minden affér és veszekedés nélkül megoldottuk a dolgot és megbeszéltem vele utaljon annyit amennyit jónak tart, a felesleget visszautalom. Ezt teljesen korrektnek tartotta és megkötöttük az üzletet. Azért mert ő vásárolni szeretett volna, én meg eladni, közösek voltak az érdekeink, ezért közös nevezőre jutottunk egymással.
Ha nem jutunk dűlőre az eladóval és igazolhatóan nekünk van igazunk keressük fel panaszunkkal az internetes oldalt üzemeltetőt, aki ha szerencsénk van kivizsgálja a panaszunkat. Írjuk le aggályainkat az eladóval kapcsolatban, még akkor is ha az adott weboldal adminisztrátorai ezt elutasítják és ránk hárítják a megoldást, mert ha ismét adódik egy vevői panasz tudni fogják, hogy az oldaluk jó híre forog kockán.  Végül is rajtunk is múlik, hogy kevesebb arrogáns és megbízható eladó legyen az interneten.
Gyakori rámenősség az internetes vásárlók között amint úgy akarnak vásárolni, hogy a termék meghirdetett árának a felét veszik alapul és odaírják: Ennyit tudok adni érte postaköltséggel együtt!
Szóval én, aki már szidtam sok dologban a külföldieket, most azokat a magyarokat szidom, akiknek nem ingük ne vegyék magukra, de nagyon nagy bajok vannak az egymás közötti kommunikációnkkal. (És ennek is köszönhető, hogy most azok ülnek a nyakunkon akik.)
Külföldön már legalább 2 évtizede jól működik az internetes vásárlás az élet több különböző területén, pl. a háziasszonyok, így vásárolnak mindenféle élelmiszereket, gyümölcsöket ezzel nagyon sok időt is megspórolnak. Valószínűleg náluk sem működne a dolog, ha gond lenne a megvásárolt dolgok minőségével.

Kérjük az eladókat: 
Ha valaki nem akar postázni tüntesse fel a terméknél, csak személyes átvétel lehetséges, mert ő nem akar csomagolni, postára menni stb.
Ha plusz csomagolási költséget kér szintén tüntesse fel a terméknél, így a vevő előre eldöntheti hajlandó-e attól az eladótól ilyen feltételek mellett vásárolni, a vevőt nem érheti utólagos meglepetés.
Számoljanak pontos postaköltséget, a csomagolással együtt, vagy méressék le a legközelebbi postán és ezután írják meg a leendő vevőnek a pontos átutalandó összeget.
Tüntessék fel a termékek pontos állapotát, méretét, korát ha tudják, pontos színét, hibáit, egyszóval a termék valós állapotát. Beleértve azt is, ha koszos, mert neki derogál elmosni.
Ha mindez nincs meg a vevő jogosan hiheti a termék átvételekor, hogy szándékosan átverték.

Kérjük a vevőket:
Gondosan olvassák el a termék leírását és ezután tegyék fel kérdéseiket az eladónak.
Persze vannak eladók, akik új szabályzatot állítanak fel arról mit tegyen a vevő, amikor tőlük vásárol, és ezt előtte melegen ajánlják a leendő vevő szíves figyelmébe elolvasni. Ilyen emberek szabályzatait nem szoktam böngészni és kihagyom inkább a vásárlást.
Vásároljanak felelősség teljesen és ha mégsem tudják megvenni a terméket vagy meggondolták magukat ezt időben jelezzék az eladónak.

Ennyi idiótaság után most hanyagolom egy kicsit az internetes vásárlásokat, inkább megyek többször a bolhapiacra és egyszer majd csak ráakadok azokra, amiket szeretnék. 

2013. november 13., szerda

Egy készlet textil mézeskalács-A set of textile gingerbreads








Villám gyorsan kellett megvarrnom ezeket a karácsonyfadíszeket. Szerencsére 1,5 nap alatt elkészültek. 

I had to be very quick creating these Christmas ornaments. Mercifully I have done them during one and half day.