2013. január 2., szerda

Boldog új évet, de milyet? Minőségit

Remélem boldogan teltek az ünnepek mindenki számára. Jó volt feltöltődni és átitatódni az ünnepi hangulattal, Mézeskalácsokat is festettem. ilyenkor nagyon élvezem a sütést-főzést a családomnak. Teljesíthető dolgokra vállalkoztam, így nem stresszeltem mi történik, ha bármi közbejön. Természetesen visszaszámláláskor kértek tőlem textil szaloncukrokat, amit időben sikerült teljesíteni. 
Elérkezett az új év nem szoktam teljesíthetetlen célkitűzéseket támasztani magammal és a családommal szemben. Elgondolkoztam mit is szeretnék másképp az életemben. Hosszas tépelődés után rájöttem minőségváltozást kell vinni az életembe, ezért életminőséget akarok/kívánok az új évtől.  Magyarországon nem szeretjük a minőség szemléletet, puccosnak és körülményesnek tartjuk, pedig mi nők folyton erre törekszünk a családunk békéjének megteremtésekor. Hiszen amikor kitakarítunk, kimossuk, kivasaljuk a ruhákat, elpakolunk a szekrényekbe, nemcsak ízletes, de mutatós ételt is teszünk az ebédlőasztalra a családtagok életminőségét javítjuk a munkánkkal. 
A minőségi élet számomra sok mindent takar:
- Legyen egészséges az egész család, ugye mindannyian érzékeljük ebben az esetben a szavaknak komoly súlya van több szempontból is. Nem kell órákat sorban állni a családi orvosnál, a beteg és nyűgös gyerekkel vagy gyerekekkel, majd a patikában. Az egészséges gyerekekkel együtt eltöltött órák tartalmasabbak a szülők és a gyerekek számára is. Bármilyen programot szervezhetünk, mert kimozdulhatunk otthonról, akár a drága gyógyszer költségéből is. Ha mi szülők vagyunk betegek, akkor tudjuk mi mindent nem vagyunk képesek teljesíteni, aminek szintén a családunk látja kárát. 
- Helyes gazdálkodás az idővel, ugye nekünk varrósoknak vagy bármilyen más hobbi szerelmeseinek ez a legnagyobb gondunk, folyton lavírozni a megvarrásra váró tervek, dolgok és a házimunka között, nem beszélve az egyéb dolgokról amik az életünk velejárói, de a varrás megfosz(ha)t tőle. Engem (de a férjemet meg pláne) leginkább az asztalomon szanaszét heverő anyagok zavarják, ha rend van varrni is kellemesebb. Elhatároztam már sokszor, hogy nem fogok órákat eltölteni olyan dologgal, ami nem készül el a végén már ránézni sem tudok és UFO  (még a szót is utálom) lesz belőle. Nálam ez a táska varrás, egyszerű táskákat fogok varrni, mert sajnálom rá az időt. Legutoljára olyan bonyolult táskát próbáltam megvarrni egy varrótáborban ami kemény 9 órai munka után sem készült el, félkész állapotban van azóta is. Felálltam az asztaltól haragudtam magamra és sajnáltam az elvesztegetett időt, arról nem szólva milyen csiri-csáré lett a táska. 
- A megfelelő környezet kialakítása otthon: na ebbe beletartozik a sok textil, maradék fecnik, amit egy varrós begyűjt és tárol. Miután minden igyekezetem ellenére az anyagok nem fogynak olyan gyorsan, mint amennyit varrok vagy megvásárolok, más megoldás maradt. Ezentúl törekszem a helyes logisztikára. Az anyagok egy zsákban száműzve lettek a garázsba innen csak annyit hozok be amit elhasználok. Ezzel megoldottam a legnagyobb kupleráj gondját. 
A másik: folyamatosan megszabadulok azoktól a dolgoktól amiket nem használok, ezzel a saját dolgom könnyítem meg takarításkor és pakoláskor. Tavaly ebben a költözés óta először és végre igen sikeres voltam. 
- A környezetem dekorálása: szigorúan csak saját gyártmányú dolgokkal, ezért ez is eltart egy jó ideig. Elegem van a silány minőségű bolti árukból, és sem kedvem, sem időm vizslatni vásárlás előtt vajon hibás dolgot viszek-e haza. Jó példa erre az IKEA, ahol horganyzott fém mécsestartókat vettem és 15 percet válogattam, mert mindegyik festés vagy illesztés hibás volt, annak ellenére, hogy még mindig a kedvenc boltjaim közé tartoznak, a széles és minőségi választékukkal. 
- Házi készítésű sütemények és ételek fogyasztása: sokan időhiányra hivatkozva félkész ételeket "főznek" és csodálkoznak miért elhízottak vagy gyomorbetegek. A félkész ételekben lévő ízfokozók, növelik az étvágyat. Soha nem vásárolok zacskós levest, Uncle Ben's szószt és egyéb gyári összepacsmagolt ételeket. Számomra a minőségi étel az általam megválogatott hozzávalóktól és a rászánt időmtől válik minőségivé ezt továbbra sem adom fel. 
- A sport továbbra is az életem része marad: ezen most biztos sokan meglepődnek, akik ismernek hiszen nem vagyok egy sportos kinézetű nő, ennek ellenére heti 3-szor vagy 6-szor napi 1 órát sportolok. A sporttól jó lesz a közérzetem, erősnek és energikusnak érzem magam. Szeretném ebbe a fiúkat is bevonni. 

Nyilván lehetne még ragozni mi mindentől élhetünk kiegyensúlyozott minőségi életet, viszont a prioritások igen szubjektívek, és abban is egyetérthetünk ez nem csak pénzfüggő.

Egészségben, boldogságban, kreativitásban és sikerekben gazdag boldog új évet kívánok minden kedves olvasómnak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése