2011. december 25., vasárnap

Rudó a rénszarvas és egyéb ünnepi nyalánkságok-Rudo the reindeer and other celebration yammies


Mivel nem piros, világító orrú a rénszarvas, ezért hívják Rudónak. Kis gazdija boldogan vette birtokba. A rénszarvas 70 cm magas. Készült három dimenziós képeslap is köszöntésnek. Továbbá újabb szürke rózsák az óvónéniknek és a dadusnak, sajnos fotó nincs róluk. Tüll függönyanyagból égettem 2 db rózsát az egyik Ákosom osztálytársáé lett, a másik az enyém (csak mert elfogyott az anyag). Elégedett vagyok és örülök, mert még soha ennyi karácsonyi ajándékot nem sikerült varrnom mint az idén. Összesen 107 db karácsonyfadísz készült, ebből 14 db lett a miénk, a többi ajándék lett, lehet jövőre megfordítjuk a sorrendet : ) 
Igazi ünnepi étel vagy téli édesség egy hideg délután vagy este, a gesztenyés alma:
Hozzávalók:
személyenként számoljunk 2 db közepes méretű almát (a nagyok több idő alatt sülnek át) 
25 dkg gesztenyepüré 
1 kiskanál fahéj
dió darált vagy gerezdekben
2 evőkanál baracklekvár
 Elkészítése: Az almák magházát eltávolítjuk és középen kivájjuk, hogy legyen hely a pürének. A pürébe keverhetjük a baracklekvárt, vagy a végén tálaláskor is hozzáadhatjuk. Én belekevertem így jobban összeállt a massza. Ugyanígy tehetünk a fahéjjal is belekeverjük vagy a sütés előtt a massza tetejére szórjuk, ez főleg akkor jó, ha nem szeretnénk sok fahéjjal készíteni. A tetejére szórtam a fiúk miatt. A darált diót szintén belekeverhetjük a gesztenyébe. Nekem dióbelem volt, így ezeket beletűzdeltem a tetejére. Ha darált dióval vegyítettük tűzzünk egész mandulát, vagy mogyorót a tetéjére. Ha nagyok az almáink 40 percig sütjük, 200 C fokon, ha közepes elég 30 perc. Ha ennyi variáció után még mindig úgy érezzük valami hiányzik tálaláskor kínáljuk tejszínhabbal. Természetesen az eredeti recept nem így szólt, viszont rögtön beindult a fantáziám. A savanykásra sült alma az édes gesztenyével és lekvárral mennyei kombináció. A fiaim csak úgy falták, amit jó volt nézni : ) 

3 megjegyzés:

  1. Sok szép ajándékot készítettél! Igazi meghitt, hangulatos ünnepetek lehetett ! Gesztenyés almát még sosem készítettem.......viszem a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz lett Rudó! És jól hangzik a sült alma a gesztenyével is!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, remélem kipróbálod a receptet Erika, kíváncsi vagyok nektek elnyeri-e a tetszésetek. Köszönöm Andi, és Batorba neked a kedves verset. Találkozzunk gyakrabban az új esztendőben.

    VálaszTörlés