2011. július 1., péntek

Sárgaborsókrém és lencsekrém


Gondolom azon kevesek közé tartozom, akik nem rajonganak a felvágottakért, a tartósítószer mellett sokszor semmilyen ízüek. Dzsemet is ritkán eszem reggelire és vacsorára (megutáltam a németeknél  és a "civilizált" angoloknál). Újabban rászoktam a szendvicskrémekre nagyon finomak zöldpaprikával, paradicsommal vagy lilahagymával. A sárgaborsókrémhez dinszteltem egy nagy fej vöröshagymát és 2 gerezd fokhagymát, majd magyaros fűszerkeverékkel, sóval, őrölt babérlevéllel és fehérborssal megfőztem. A végén turmixoltam bele egy kis csülökbőrt is, és tettem bele 2 dl tejfölt. A gyerekek alig tudták kivárni míg leturmixolom, csak úgy falták.
Ezt megelőzően lencsekrémet készítettem hasonlóan a sárgaborsóhoz, répával főztem meg. A magyaros fűszerkeverék helyett delikátot használtam petrezselyemmel és babérlevéllel. Úgyanúgy tettem bele tejfölt és mustárt.
A változatosság kedvéért ismét előállt a régi probléma, hogy nem tudok a blogjaitokban bejegyzést hagyni nálatok bloggerinák. Nem tudom miért visszatérő ez a dolog?!

5 megjegyzés:

  1. Biztos én is szeretném az ízét! :)
    Nem tudom mi lehet az oka annak hogy nem tudsz megjegyzést hagyni a blogokba. Nálam még nem állt elő ez a probléma, eddig...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehetett, ha a gyerekek alig tudták kivárni, hogy elkészüljön! Még nem készítettem ilyet, de ki fogom próbálni. A szendvicskrémeket szeretem, és fogékony vagyok az újdonságokra is!
    Szép hétvégét Nektek! Erika

    VálaszTörlés
  3. Hmmmm... Jól "hangzik". :) Fincsi lehet.
    A problémádra én sem tudom a választ. :(

    VálaszTörlés
  4. Ha hiszed, ha nem, én sem eszem felvágottakat! :) Nálam egyedül a párizsi és a virsli jöhet számításba (a legegészségtelenebbek). A kedvenc főzelékem pedig a sárgaborsó főzelék, úgyhogy ez biztos bejönne nálam! :)

    VálaszTörlés
  5. Érdemes kipróbálni lányok főleg melegen. Szép hétvégét kívánok nektek is.

    VálaszTörlés