2012. június 26., kedd

Függönykarnis felújítása

Hogy mi mindent lefesthetünk a lakásban, ahelyett, hogy újat vennénk az a fantáziánktól és a kitartásunktól függ. Nekem a festés elég pepecs munka az előkészítés és csiszolás miatt. Viszont a végeredményt látva mindig úgy gondolom megérte a befektetett időt és energiát.
A függönytartó egyik fastucnija letörött, nem sokáig bírta, 2 évig sem. A két fém sínre gyárilag tapétát ragasztottak, hogy faerezetes legyen. Néhol kezdett lejönni a ragasztás és elég csúnya volt.
A rondasága mellett eléggé bosszantott, hogy nem csúszott a karika és a függönyt sem lehetett rendesen elhúzni. A mostani balesetet és a stucni cserét kihasználva lehántottam a tapétát a sínekről és fehér festékkel lefestettem. 
A ragasztó maradékot lakkbenzinnel távolítottam el. Fémről lévén szó fehér fényes Hammerite festéket használtam. A fatartókat UNITOP, vízzel hígítható festékkel kentem le. Még csak az egyik rúd készült el, de máris elhúzható a függöny. A tartókba könnyebben belecsúsztathatók a sínek. 
Talán kicserélem a fakarikákat is fehérre a karnison. 
Hamarosan teszek fel képeket is. A felújítással felhasználom a maradék festékeket is.
Egyébként lefesthető Hammerite kalapács lakkal, fémszínű festékkel, feketével vagy barnával is. 
Nekem a fehér kiegészítők a kedvenceim, pl. fehér villanykapcsoló és konnektor, valamint függönytartó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése