2012. április 3., kedd

Ilyenek készültek: jojós blúz, jojó hernyók, szív díszek akár húsvétra is

Hencsilli igenis értettem, elmúlt a március : )  Ezennel jelentem sok dologgal elkészültem és még sok dologgal nem, ezek főleg összeállításra várnak. Sajnos megint lebetegedtem (hörgőgyulladás homloküreg gyulladással megspékelve), ami megnehezítette a munkák befejezését. Varrócsoportunk sikeresen lebonyolította a tavaszi quilt fesztivált, amelyen szép számmal voltak látogatóink Magyarországról és Ausztriából egyaránt. 
Apró lenvászon jojók.
Ilyen volt a régi nyakrész.. 
.. és az ujja tele fodrokkal. 

A nyakrészre felvarrt jojók. 
Piros gyurma gombok a jojók közepén.
A derékrészen jobboldalon 4 jojóval. Ezek nem lifegnek, mint a nyakrészen. 
                                                     
Átalakítottam egy fehér blúzom, amit életkorban kinőttem, a túl sok fodor már nem illik hozzám. A fodrok helyére kék lenvászon jojók kerültek díszítésként a nyakára 43 db, az ujjakra összesen 26 db. A jojók közepére kiégethető gyurmából készítettem 100 db piros apró gombot, hogy biztosan elég legyen, ekkor még nem tudtam összesen hány jojót varrok fel a blúzra. A blúz gyárilag gyűrt anyagú, gumis nyakú (a régi gumiházat kibontottam, kifehérítettem és újravarrtam az egészet, végül új gumit kapott). Egyedül ezen a blúzomon mutatott nagyon jól a kék anyag, viszont a gumiház nem könnyítette meg a felvarrást. Egyúttal újrahasznosítottam, így nem áll a szekrény aljában. Sajnos, hogy lebetegedtem és az idő hűvösre fordult, így nem viselhettem a fesztiválon.

A másik téma, ami passzolt a jojókhoz egy fiú és egy lány hernyó a fiacskáim nagy örömére. A hernyók 48 db hátoldalukkal szembefordított jojókból készültek. A jojó ízek közé fagyöngyök kerültek. A fejüket kitömtem és pofit mintáztam (hímeztem) nekik.

Nem mértem le hány cm-esek, de elég hosszúak.
A fesztiválra húsvét ellenére karácsonyi díszítéseket mutattunk be, amikre kicsivel több mint 100 db dekorációt varrtam. Különösen a göböli (francia) csomóval díszített szívekre vagyok büszke, örülök, hogy megszületett ez a változat, amelyek karácsonykor és húsvétkor is jól hasznosítható lakásdíszek lesznek. Újabb fajta madár formával is kísérleteztem, így kétféle készült. Mini Mikulás sapkák is készültek, 14 db, de azokat nem fotóztam most le. 


A francia csomós szívek, elkészült a negatívja is.
Közepén ellentétes színű szívekkel, na ezt nem szerettem felvarrni.

A felemás szíveket élvezem varrni, a végén mutatós darabok lesznek. (Elkészítését  lásd egy korábbi bejegyzésben)
A fehér szárnyú madár az új forma ezentúl ilyeneket is készítek, mert imádom a madarakat.
A csíkos szíveket sima felükkel kifelé fordított jojók díszítik.

4 megjegyzés:

  1. Hú, Arankám! Mennyit dolgoztál, ennyi yoyo-t?? :D
    A blúz nagyon tetszik, szép leszel a nyári vásárokban :D
    Örülök, hogy ennyi mindent alkottál! Én most alkotói válságban vagyok, pedig lenne megrendelésem hátizsákra, meg ilyenek :P
    Vigyázz magadra, ne legyél beteg!
    Puszi: Hencsilli

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Heni, a blúz így már nekem is tetszik, viszont a jó időt hiányolom hozzá. Az alkotói válság időnként hozzám is ellátogat, e nélkül nincs alkotás. Köszönöm, igyekszem elkerülni a betegségeket.

    VálaszTörlés
  3. Készült még 14 db Mikulás sapka is, de nem fotóztam le őket, mert hasonlóak a karácsony előtt készültekhez.

    VálaszTörlés
  4. Szia!Kérlek nézz be hozzám,van egy meglepetésem:http://cukigyo.blogspot.com/2012/04/sokoldalusag-dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés