2015. augusztus 31., hétfő

Ruhaátalakítás 1.


Írhatnám azt is, kénytelen voltam varrni, mert időről időre összegyűlnek itthon átalakításra váró ruhák. 
Több okból sikerül ezekre a sziszi-fuszi munkákra szert tenni: 
- A gyerekek ruhái szezononként új feladatok elé állítanak, azért mert nagy a ruha vagy éppen kicsi.
A nadrágszárakat vagy felhajtom vagy leengedem, vagy levágom rövidnadrágnak. 
A nadrágtérdek egyre kevesebb munkát adnak, ahogy nőnek a gyerekek. 
- Az állandó súlyváltozásom fogyás vagy hízás szintén kitermeli az átalakítani valókat. A mostani súlyom remélhetőleg stagnál egy darabig, hiszen azt vettem észre hasonló méretű ruhákba férek bele már egy ideje. 
- Mindannyian ismerjük azt a jelenséget, amikor egy ruha tetszik és még az ára is olyan kedvező, hogy képtelenek vagyunk otthagyni a boltban. Azt gondoljuk, egy kicsit beveszünk a hónaljból, vagy csak felhajtjuk a nadrág szárát és milyen jó vásárt csináltunk. 
Tapasztalataim alapján nekem az ilyen ruhaátalakítások fekszenek a legkevésbé. Valahogy nem akaródzik neki állni, főleg a bontás miatt, amikor elkészülök velük nem értem, miért húztam halasztottam ezeket a munkákat, hiszen olyan sokáig nem tartottak és elégedett vagyok az eredménnyel is.

Egy blogbejegyzésnek szántam az átalakításaim bemutatását, azonban a képek feltöltése döcögösebben ment, hiába már rég jártam erre. Így apránként feltöltöm a képeket és megmutatom mely ruháimon változtattam egy keveset. 


Fehér tunika/ruhácska zöld hímzéssel: 2 számmal nagyobb méretű ruha, mint amekkorára szükségem lenne. Nem tudtam ellenállni sem a hímzésnek, sem a finom anyagnak. Mindig is szerettem a hímzett dolgokat, igaz ennyire hímzett ruhám talán még sosem volt. Szerencsére vasalni sem kell. Azt gondoltam elég bevenni a hónalj részből. Tévedtem, a hónaljszűkítés hozta magával az oldalakat, hiszen ott is elég nagy volt, plusz a mellbevarrás is máshová esett a méret különbség miatt. Mindkét oldalon majdnem 4-4 cm-t kellett bevenni. A mellbevarrás átalakítása bizonyult a legegyszerűbbnek, a leeső részek után csak meghosszabbítottam, így a helyére került. Mivel alul fodros, ezért lezserebb fazonra alakítottam és a fodorhoz nem nyúltam. Egy leggings-el kellemes viselet lesz. A pepecselős munka ellenére sem bántam meg, hogy nagyobb ruhát vásároltam. 
A 44-es méretű ruha 40-es helyett. 
A két oldal szűkítése.
Az egyik oldal szűkítése közelebbről. 
Az egyik oldal szűkítése látszik, hogy hónaljban mennyit kellett elvenni. 
A mellrészén keveset kellett alakítani.
A felső részén a hímzés.
Az alján a hímzés.
A kész tunika vagy ruhácska.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése