2013. szeptember 14., szombat

Festés, mázolás és lakkozás 1. rész


Talán látszik a különbség melyik van csiszolva és lakkozva.
Rezgőcsizsolóval gyorsabb és zajosabb.
Ilyen hibákat is kicsiszoltam
A kicsiszolt hiba.

A csiszolatlan és csiszolt léc közötti különbség.

Nem töltöttem festés nélkül a nyarat. 
Végre sikerült befejezni az előszobafestést, amit eredetileg sárgának szántam, viszont menet közben rájöttem a hosszú helyiséget összenyomja a színes fal, a fehér plafon ellenére is. Kénytelen voltam a tévedésem korrigálni és ez bizony nem 1-2 napot vett igénybe, azonkívül a fehér diszperzit sokkal jobban takarta a hibákat és a glettet a sárgánál. 
Az előszobában ehhez a művelethez eltávolította a férjem a fenyőfogasokat. 3 éve használtan vettem a neten és azóta terveztem a felújításukat. Darabokra szedtük őket, összesen 14 db fenyőlécet csiszoltam le rezgőcsiszolóval és kézzel. Supralux Aquastep vizesbázisú pakettalakkot használtam, sajnos félidőben elfogyott és mint az lenni szokott ezt a fajta lakkot már nem is gyártják. Köber vizesbázisú fényes parkettalakkal folytattam. A munka során egyszer megfordult a fejemben nincs is értelme ennyit dolgozni a fogasokkal hiszen a rajta lógó kabátok eltakarják majd. Aztán összehasonlítottam a lecsiszolt és a már lelakkozott lécet, bizony óriási volt a különbség, hát még a lakkozás után. Voltak felületi egyenetlenségek, benyomódások (fotóztam párat) és hiányok is a lécekben, mivel a fenyő elég csomós ez kieshet a fából használat közben. Nem szoktam a munkáimról fázis fotókat készíteni, mert porosan és festékesen azon vagyok mielőbb befejezzem a munkát és beállítsam a bútort a helyére, véletlenül sem fényképezek, netán videózok. Ellenben, ha már olyan sok időt, energiát, alapanyagot öltem egy tárgyba, utána napokig örülök a művemnek és csodálom. Most jó végig simítani a lakkozott felületet.  Sajnos a kész művekről nincsenek még képek, de már használatban vannak. Sebaj, legközelebb pótolom. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon profi vagy.

    Nálunk az idén kimaradt a festés a nyári programból, pedig a kerítést nagyon kellett volna. Sajnos már megértek a cserére a lécek. Az újakat könnyebb lesz festeni még felszerelés előtt, de már az idén nem vágunk bele.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Marika! Köszönöm. A kerítéssel lassan haladok, mondhatnám kerítéselemről kerítéselemre, mert a régi festék eltávolítása nagyon lassú procedúra. A múltkor kinyírtam a flexet, mert nem bírta a nagy igénybevételt, így nem sikerült végezni a munkával. Nem baj megvár senki sem fogja helyettem megcsinálni.

    VálaszTörlés