2013. szeptember 27., péntek

Festés, mázolás avagy mixeljünk 2.

A felhasznált anyagok.
A fiókok előlapjának festése kívül és belül a lazúrozás után.
Az egyik fiók sarkának a hibája, már javítás után, de még festés előtt.
A hiba elég csúnyán nézett ki minden oldalról.
A fiók belső oldalán is adódtak nem várt hibák.

Ígéretemhez híven mutatom az első részét annak, hogy milyen felületre vittem fel a többféle lakkot és festéket. Íróasztal fiókok felújításához volt szükség az alapanyagok mixeléséhez. A fiókok elég rossz állapotban voltak belül, tinta és filctoll foltok csúfították a sérüléseken kívül. Gyárilag nem tettek élfóliát a fiókok aljára, ez több szempontból sem előnyös: itt kell megfogni és kihúzni a nem éppen sima felületet, a szú is könnyen megkezdi erről az oldalról. (erről még mellékelek képet) Az utólag felrakott élfólia textúrájában és felületében is csúnyán elütne a fiók többi részétől így ebben nem gondolkodtam. Maradt a lassúbb folyamat, de a jobban formázható fatapasz, amivel tökéletesen eltüntethetők a hiányosságok, száradás után viszont jól csiszolható. A tintákat és egyéb foltokat csiszolással tüntettem el, ehhez türelem kellett nehogy nagyobb részt csiszoljak ki abból a felületből a fiók többi részéhez képest. Utána jött a vastag lazúr és vékony lazúrral való játék, a végén színtelen lakk. A felület takarásához és szebbé tételéhez játszottam a két fajta anyaggal. Sorrendben először lazúroztam aztán jött a fiókok előlapjának festése. Mutatom hamarosan a végeredményt is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése