2015. szeptember 26., szombat

Számítógép asztalkából kerti asztal



Az eltávolított részek elölről és oldalról. Ilyen natúr  volt.
A szépen lekerekített lábak.
Látszik az eredeti asztallap nagysága alul.
Elégedett vagyok az új lappal a tetején.


A sarkos lap lekerekítve. 
Újrahasznosítottam egy kisebb hibátlan számítógép asztalkát, amelyet kidobásra szántak. Az anyaga rétegelt lemezekből áll. Tetszik a formája, szépen lekerekítettek a lábak és az asztal sarkai. Eltávolítottam a kényelmesebb számítógép használathoz felerősített egérpadot az elejéről és oldalról a könyöklő részt, amelyeket szintén újrahasznosítok.  
A kis asztalka lapja még kisebbre zsugorodott ezt kompenzáltam egy OBI-ban vásárolt nagy méretű fenyőlappal vagy polccal. A fenyőlap sarkait szépen legömbölyítettem, így nemcsak passzol a meglévő asztal formájához, de praktikus is. Mindenki ismeri azt a "kellemes" érzést, amikor beleáll az asztal sarka a derekunkba vagy a combunkba. 

Eddig minden simán ment, csiszoltam, javítottam festettem az asztallap felső részét végső rögzítés után festettem le. 
Középre helyeztem az asztallapot, hogy egyformán lógjon le mindkét rövidebb oldalán, a két hosszanti oldalon alig volt szélesebb az eredeti asztallapnál.
Jött a férjem segíteni, amiből egy kisebb összeveszés kerekedett. Szerinte nem jól mértem le hogyan kerüljön középre az asztallap. Végül kiderült, 2 ember kellett a pontos beállításhoz, mert könnyen elcsúszkált a 2 felület egymáson. 
Aztán kerestük a régi csavarok helyét, megkaptam ez azért van, mert én mindent befestek.Volt egy lyuk, ami sehogy sem akarta beengedni a csavarhúzót. A végén kiderült, a gyerekeink dugtak bele egy műanyag kis golyót. 
Ilyen jellegű munkákat nyugodtan kell elvégezni, nem  lehet ingerülten dolgozni, mert felesleges lyukakat fúrunk vagy csúnya lesz a végeredmény. Egyszer megkértem menjen el és inkább ne segítsen.
Pár perc múlva visszatért és szépen összedolgoztunk. Az új és a régi asztallapot is bekentük faragasztóval, majd pontosan a kimért helyekre illesztettük. Szorítóval rögzítettük 24 órán át, majd a meglévő csavarok mellé még kettőt befúrtunk, hogy szépen illeszkedjen a két lap egymáson. 
24 órás száradás után eltávolítottam a szorítókat és lefestettem készre az asztallap tetejét. 

A szépen lefestett asztal mellett még szörnyebben mutattak a régi székek. Ehhez az asztalkához készültek a türkizkék-fehér székek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése